19 maj 2010

Ingen bra dag...

Skyndar mig ut till bilen och åker upp till Noret för att tanka. Inser att pengarna är hemma så jag måste vända och åka hem igen. FAN! Känner hur stressen och paniken kryper sig på. Jag som skulle träffa A-L lite innan redovisningen så vi kunde gå igenom lite... Tankar och köper lunch och gör ett nytt försök att bege mig mot Falun. Nu är kl 11.40 och vi skulle ses kl 12.45, så nu är det bara att gasa på tänker jag. Det börjar regna, nej tänker jag. Alla kör så sakta, va f-n är det för fel?! Stress Stress Stress. Jag som verkligen hade planerat att komma iväg i tid så jag kunde njuta av resan och lyssna på bra musik och dricka kaffe.
Gasar på uppför backen efter Rättvik, underbara utsikt! Söderåsen it is! Känner att det går lite fortare än 70km/h men va fan, det måste gå fort nu annars blir jag sen! PANG! Jag blir skjuten, helvete. Nu är det kört... Blir så fint invinkad till kanten. "Det gick lite fort där va"... Ja det kan man säga och nu blir jag ÄNNU senare säger jag till Polisgubben... 2400 kronor senare är jag på väg, igen, till Falun för redovisning... Kliver in i Klassrummet ganska exakt 13.00. Redovisningen går väl sådär, är ju ingen höjdare på det där att prata inför klassen osv... Men nu är det iaf gjort. Bilresan hem fick gå i lugnare takt och väl hemma bjöd Björn på Hamburgare.
Familjen är det bästa som finns och dom gör mig lycklig även jävliga dagar..........

5 kommentarer:

  1. Ja, man får se det från den ljusa sidan: du fick iaf behålla körkortet...

    SvaraRadera
  2. En gång är ingen gång två ggr är en vana.....den ovanan får du nog lägga av med och KOM IHÅG, det är när man är stressad som flest olyckor händer.
    Det var det som hände min vän Monica W som blev ihjälkörd av tåget i Fu.
    Vi vill ha dig kvar gumman
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera
  3. å vad jobbigt! stackars dig typiskt att polisen var där idag... hoppas det känns bättre nu; sommarn är iaf här = )
    //Lisa

    SvaraRadera
  4. ha ha ha... kör så det ryker lilla söta syster. Det är farligt med S A A B!!! det var väl ganska billigt ändå? vilken hastighet knäpptes du på skulle jag vilja veta :) Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det är som det är, inget att göra åt...
    Jag åkte 90 på 70 väg....
    KRAM

    SvaraRadera