5 januari 2010

När jag var liten

så bodde min mormor i byn Loka utanför Älvdalen. De hade alltid en fantastisk julfest strax efter jul med dans runt granen, fika och så himla coola tomtar som kommer med häst och släde. Det var en tradition att vi åkte dit år efter år. Sen blev man äldre och tappade intresset för detta event, mormor flyttade och man hade ingen anledning att åka Loka mer... Tills den dagen mina egna barn kom! Då började jag fundera och komma ihåg dom där stora tomtarna med bjällror runt midjan, dit bara måste jag ta mina barn så att dom får uppleva detta! Så detta är numer en tradition igen i vår familj och mormor tycker såklart att det är jätte roligt att få åka upp och hälsa på alla gamla vänner:) Känns som att fler och fler hittar dit för varje år, så det är lite trångt, men ändå mysigt... Vet inte om William och Ludde är lika facinerade som jag, men dom tycker iaf att det är kul:) Och jag garanterar, det är ett minne för livet...




Så här går det till i Loka på Julfest när tomtarna dansar:)


1 kommentar: