31 oktober 2009

Ett inlägg om bajs....

Vi har i ett års tid, minst, försökt att få William bajsa på toaletten eller potta. Det har varit svårt. Blöjan slutade han med för länge sen att ha på dagar och nätter och det har fungerat hur bra som helst, MEN när han har bajsat så har han gjort det i blöjan och alltså själv sagt till att han vill ha en. Jag har vid två tidigare tillfällen sagt att nu är blöjorna slut.... Han höll sig då flera flera dagar och tillslut var det jag som fick panik och gav honom blöja då jag såg hur dåligt han mådde. Vi har försökt med massa olika metoder, belöningssystem och andra grejer, men utan resultat. Så har man sett på TV där barnpsykologer säger att det kommer när det kommer, att man inte ska tvinga dom att sluta bajsa i blöja osv... På BVC säger dom nåt annat, att nu måste VI se till att W blir blöjfri, han börjar nu bli så stor nu.... ÅNGEST, säger jag bara....

Hursomhelst så har jag länge känt att det verkligen är dags, han blir ju ändå snart 4 1/2 år och visar inga tendenser till att vilja sluta med blöja, SÅ i slutet på förra veckan så sa jag till honom att nu är det verkligen slut med att bajsa i blöjan, nu är du så pass stor så du kan bajsa på toaletten! Han höll sig länge länge och till slut kunde han inte hålla sig när han och Björn var hos pappa när jag hade ljusparty i söndags. Så han fick lov att bajsa på toaletten där!:)

Sen på måndagen såg jag att han var jätte nödig igen( hade inte fått ur sig allt hos pappa). Så tillslut på kvällen så kom det ett rejält lass i toaletten!:) Så himla glada, både jag och William!

Sen igår kom det igen hos farmor, när faster var barnvakt. Det gick hur bra som helst! Så nu är nog problemet löst verkar det som! Och det känns så himla skönt, äntligen!!!!! Och det var ju inte så svårt att ta oss hit. Det är oftast lättare än man inbillar sig innan...

Idag händer det grejer, vi ska sätta ihop Williams och Ludwigs våningssäng som Karin har målat och gjort fin! Ska bli så kul!

Sen ikväll skjutsar jag barnen till mamma, ska bli såååå skönt, är helt slut.... Ska bara ta hand om mig själv och bada bubbel och fixa och dona med mig. Äta lite gott och titta på Tv +sovmorgon imorgon, LYX!



Jag och mamma på Kreta-88. Jag var sju år och mamma alltså 35?... Visst var hon snygg:)

2 kommentarer:

  1. Hon har ju riktigt modern outfit må jag säga! Som man klär sig idag typ :)
    Skönt att han bajsar på toa igen. Ta hand om dig riktigt ordentligt ikväll nu - när jag känner mig piggare kanske vi kan ha en SPA-tjejkväll hos dig: bada, lägga ansiktsmask och fixa oss snygga och hitta på nåt skoj :)

    SvaraRadera
  2. Va skönt för William!!Mamma var skitsnygg :-)

    SvaraRadera