30 juli 2009

Kärlek...

William kan säga så härliga saker nu för tiden. Härom dagen sa han tex " Mamma jag älskar dig och pappa", Det är ju såååå underbart! Sen säger han " Du är så fin mamma" ... Man smälter ju på en sekund. Han kan ju även säga elaka saker, men men.
Han är inne i en VÄLDIGT jobbig period, VÄGRAR somna för han är rädd eller nåt. Usch hur vi håller på nu på kvällarna:( Tar minst en timme för honom att somna... Någon som har nåt tips? Jag vill verkligen inte börja lägga mig med honom när vi aldrig behövt göra det förut...
Nä nu måste jag ta hand om honom, lillplutten...

5 kommentarer:

  1. Mitt tips: Om han är orolig så ge honom den trygghet han behöver för tillfället även om det inte behövts tidigare. Barn går igenom perioder hela tiden. Bara för att ni ligger bredvid honom nu tills han somnar betyder ju inte att ni måste göra det om nga månader. Maya har precis haft en mörkräddsperiod med osynliga monster o allt möjligt - men nu har det värsta gått över. Nyckelordet med barn är helt enkelt tålamod :)
    kram o Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Sara.......:-)
    KRAM från mamma/mormor

    SvaraRadera
  3. jag tycker att du kan stanna en stund extra med honom i rummet. inte nödvändigtvis lägga dig. svara på hans funderingar och förklara tex att det kan inte finnas en krokodil under sängen för att krokodiler måste leva i vatten... you know ;) hörs snart. kram /D

    SvaraRadera
  4. Ja det bästa är nog att försöka förstå honom att han verkligen är rädd.
    Som sagt det är en period och han behöver er under den.

    SvaraRadera