16 mars 2009

Måndag...

Imorse vaknade Ludde kl 06.00 och jollrade glatt, han har nog blivit van att bli väckt av storebror som helt plötsligt vaknar runt 6 varje morgon... Men just idag så var det alltså ingen William som vaknade kl 6 utan Ludde. Mysigt ändå att vakna av en liten sötnos som ligger och ler och skrattar åt en:) Tack och lov så blev han trött ganska fort och somnade om efter en kvart, man har ju liksom ingen lust att gå upp kl 6 när dom andra ligger och sover... William vaknade dock ca 06.30, men då fick minsann Björn gå upp med honom. Jag och Ludde sov till 07.30, det var skönt med lite "sovmorgon". Fixade med Wille och skjutsade honom till dagis, han får ju vara där 9-14 3 ggr i veckan nu när jag är mamma ledig. Inte mycket, men ja ja...
Sen var Ludde trött och vi tog en promenad. Gick förbi pappa och fick med honom ut, det behöver han.. så jag försöker gå förbi där några dagar i veckan, han tar sig inte riktigt ut annars. Sen har det inte hänt mycket för min del idag, har bara pysslat lite här hemma och fixat en blogg:) Ludde är lite kinkig på dagarna just nu, vet inte om det kan vara en tand på g eller om han bara har en tillväxt period och inte blir riktigt mätt, svårt.... Nu sover iallafall båda barnen och jag ska kolla på "Familjen Annorlunda" på TV, tack och lov att man inte har SÅ många barn! Räcker gott med två, för nu iallafall;)

God natt!

1 kommentar: