30 april 2010

Valborgsmässoafton


"Valborgsmässoafton är en högtid som firas den 30 april. Traditionen grundar sig på de hedniska högtider som funnits spridda i Europa, men har senare kommit att sammankopplas med Heliga Valborgs Kult, mot häxkult och onda andar, som, uppstod speciellt efter hennes död 779" (wikipedia.se)
Ja, här sitter jag... Magen mår inte så bra, trodde att jag skulle må lite bättre idag men nä... Så det blir inget firande för min del idag tyvärr. Jag har hyrt en film, "The Imaginarium of Doctor Parnassus"
Barnen sover hos mor ikväll så jag och Björn får sovmorgon imorgon, Lyx! B har gått upp mellan 04.30 och 05.30 för att jobba hela veckan och Ludde har vaknat typ 05.00 varje dag så vi är nog ganska trötta båda två...
Hoppas ni får en trevlig afton iallafall:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar