5 september 2010

Traktor!


Idag hade vi en överlycklig men liiiite skraj Ludde på gården. Han fick nämligen åka traktor med snälla grannen:) Dom var så snälla att ge oss lite jord dom hade till övers då de håller på att fixa på sin gård. Vi har ju lite ojämn gräsmatta sedan jordvärme lades ned + att vi tagit bort nedfarten in till källaren. så det har behövts i kanske 3-4 år, men aldrig blivit gjort... så det var ju verkligen perfekt att dom hade så nära nu då!
Annars har det varit lugn. Björn har jobbat fre-lör natt och vi andra har varit mest hemma.
Idag blev det överraskande fint väder och då blir ju jag på G. Har putsat fönster, tvättat, varit ute på gården och "ta bort sommaren" fixat, mm mm... Så skönt när jag får den där extra lilla energin för då händer mycket;)
Just nu är jag lite smått irriterad på några saker; på datorn som krånglar, att det ska vara så jävla svårt att bränna en DVD-film och att jag inte blir med-reggad på skolan fast allt ska vara klart men INTE är det så jag kommer inte in i kursrummen, vilket är ganska viktigt då jag inte har en aning om tex schema inför kommande vecka...
Hm, vet inte om jag har något kul att skriva om, känner mig lite tom i skallen just nu, fullt-tomt? jag vet inte hur man ska se det.
Ja, så det enda jag vet är att imorgon börjar vi med katastrof medicin vilket ska bli jätte intressant! Bara jag hade fått lite mer information, men det ska nog ordna sig, får ringa nån i klassen imorgon bitti!
Hur ska jag överleva denna höst-vinter-vår...? Känner av det redan i kroppen att det kommer bli jobbigt...

1 kommentar:

  1. Ja, med den inställning lär det nog bli jobbigt oxå :) - tanken styr vet du! Börja med att komma hit o få lite energi så ska du se att du kommer njuta förvänansvärt mkt av de mörka månaderna!! kram på dig!

    SvaraRadera